5 MAJ 2014, 11:53

Täby, 5 maj 2014 - Micronic Mydata AB (publ), noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap: MICR, lanserar den nya jet printern MY600 för stencilfri applicering av lodpasta på mönsterkort. Introduktionen sker på den internationella mässan SMT Hybrid Packaging i Nürnberg, 6-8 Maj 2014.

“Lanseringen av MY600 är ytterligare ett resultat av ett ökat fokus på produktutveckling inom affärsområde ytmontering”, säger Robert Göthner, affärsområdeschef för Ytmontering på Micronic Mydata AB. “Det är glädjande att introducera nästa generations jet printing-plattform. Den nya MY600 erbjuder våra kunder en effektivitetsökning på 50 procent jämfört med tidigare modeller.”

Jet printing-tekniken används i allt högre utsträckning för applicering av lodpasta på mönsterkort, inom alla delar av elektronikindustrin, för att kunna hantera bland annat komplexa mönsterkort och mönsterkort med blandteknik. Den nya plattformen tillåter kunderna att applicera över en miljon lodpastapunkter per timme med hög precision.

Kontaktperson:
Anna Ulinder
Investor relations

anna.ulinder@micronic-mydata.com

Om Micronic Mydata AB
Micronic Mydata AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning till elektronikindustrin. Micronic Mydatas huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.micronic-mydata.com

Micronic Mydata AB (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap: MICR. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 maj 2014.